ابدیت و یک‌ روز،‌ شماره سی و چهار: مروری بر دستاورد‌های یک فیلمبردار زبر‌دست ( بخش پایانی) در گفتگو با «مسعود جعفری جوزانی» و «تورج منصوری»

سینما

ارسال شده توسط حامد صرافی‌زاده در دسته بندی سینما 172 روز پیش 296
قسمت سی و چهارم از مجموعه پادکست‌های « ابدیت و یک روز» همچون برنامه پیشین به تجلیل از «تورج منصوری»، فیلمبردار زبر‌دست و تجربه‌گر و همه فن‌حریف سینمای ایران اختصاص دارد.‏
در بخش اول این پادکست آقای منصوری برای ما در کنار مروری بر چگونگی فیلمبرداری فیلم‌های «محاکمه در خیابان» (مسعود کیمیایی) و «سنتوری» (داریوش مهرجویی) به ویژگی‌های یک فیلمبرداری خوب وحرفه‌ای در آثار سینمایی اشاره کرده و درباره مساله تعامل فیلمبردار به دیگر عوامل سازنده فیلمهای سینمایی صحبت‌کرده‌اند.‏
در بخش دوم این پادکست نیز آقای «مسعود جعفری‌جوزانی» کارگردان نام‌آشنا، خوش‌سابقه و سختکوش سینمای ایران با ذکر خاطرات و نکاتی درباره همکاری‌های‌شان با آقای منصوری که بیش از سی سال ادامه داشته‌است، ویژگی‌های دیگری از این فیلمبردار توانمند سینمای ایران را برای ما بازگو کرده‌اند.‏

تدوین  پادکست : محمد شکیبا
طراح لوگوی پروفایل کانال : برنا ایزدپناه

قطعات موسیقی‌ به کار رفته در این پادکست:‏
۱. «رقص گدایی» از ساخته‌های گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم موسیقی «جن‌زده»
۲. بخشی از دیالوگ‌ها و موسیقی متن فیلم «جرم» ساخته «کارن همایونفر»‏
۳. بخشی از دیالوگها و موسیقی متن فیلم «جاده‌های سرد» ساخته «کامبیز روشن‌روان»‏
۴. بخشی از موسیقی متن فیلم «آواز گنجشک‌ها» ساخته «حسین علیزاده»‏