ابدیت و یک روز، شماره صد و سیزده: حقیقت و مرد دانا؛ مجموعه گفت‌و‌گو‌هایی پیرامون هشتاد سالگی تولد «بهرام بیضایی» این برنامه: بهرام بیضایی به روایت «ایرج رامین‌فر» (۱)

سینما

ارسال شده توسط حامد صرافی‌زاده در دسته بندی سینما 203 روز پیش 184
نزدیک به یک سال است به مناسبت هشتاد سالگی «بهرام بیضایی» و پاس بیش از شش دهه تلاش‌ها و تجربه‌ها و پژوهش‌های او، خلق آثار نوشتاری و نمایشی و ساخت و اجرای فیلم‌ها و نمایشنامه‌هایی ژرف و جاودان و سرشار نمودن و غنی کردن بیشتر ادب و هنر و فرهنگ معاصر ایران، در مجموعه پادکست‌هایی ویژه، شامل گفت‌وگو‌هایی با همکاران و صاحب‌نظران و دوستان او، در حد خودمان در «ابدیت و یک روز» به بزرگداشت ایشان کوشیده‌ایم.

لازم به ذکر است که به دلیل کثرت مهمان‌‌ها و تنوع سابقه و سن ایشان ساده‌ترین راه را برای ترتیب پخش گفت‌وگو‌ها در نظر گرفتیم  و صحبت‌های این بزرگواران را به ترتیب حروف الفبای ابتدای نام خانوادگی ایشان خواهید شنید.

 آقای «ایرج رامین‌فر»، طراح صحنه و لباس خلاق سینما و تلویزیون ایران و مهمان این برنامه ما، بیش از چهار دهه است که در بیشتر آثار سینمایی بهرام بیضایی همراه و همکار وی بوده‌اند. این همکاری و دوستی طولانی ما را بر آن داشت تا از ایشان بخواهیم تا در گفت‌وگویی چند بخشی، برای ما از تجربیاتشان از حضور و مواجهه با تک تک این آثار  بگویند.
در این مجموعه گفت‌وگو همچنین از آقای «شادمهر راستین»، منتقد فیلمنامه نویس و معمار نام‌آشنا، دعوت کردیم تا به دلیل تسلط بر موضوع معماری و طراحی صحنه ما را در این گفت‌وگو همراهی کرده و هدایت آن را به عهده بگیرند.

در این برنامه آقای رامین‌فر درباره فیلم‌های «سفر»، «غریبه و مه» و «کلاغ» صحبت کرده‌اند.


تدوین پادکست: محمد شکیبا

قطعات موسیقی‌ به کار رفته در این پادکست:
‏۱. «رقص گدایی» از ساخته‌های گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم ‏موسیقی «جن‌زده‌‏»‏
۲.  بخش‌هایی از گفت‌وگوهای فیلم «غریبه و مه» 
۳. بخش‌هایی از موسیقی‌های استفاده شده در فیلم‌های «سفر»، «غریبه و مه» و «باشو غریبه کوچک»

توضیحات عکس :
سر صحنه فیلم «غریبه و مه»
از جلو ایرج رامین فر (نشسته)، گیتی جوادی (روی صندلی)، واروژ کریم مسیحی (ایستاده)، بهرام بیضایی(نشسته) و مهرداد فخیمی (پشت دوربین) .