ابدیت و یک روز، شماره سی و سه: گفتگو با «تورج منصوری»، فیلمبرداری که با نور و تصاویر همچنان جادویمان می‌کند (بخش اول)

سینما

ارسال شده توسط حامد صرافی‌زاده در دسته بندی سینما 239 روز پیش 186

می‌خواهیم سال جدید شمسی و پادکست‌های تازه «ابدیت و یک روز» را با حضور دوست داشتنی «تورج منصوری» آغاز کنیم.‏
فیلمبردار همه‌فن‌حریف، خلاق و جسور سینمای ایران که با توانمندی مثال‌زدنی و دید خلاقانه و تجربه‌گرایی تحسین‌برانگیزش تصاویر فیلمهایی همچون «جاده‌های سرد»، «در مسیر تند‌باد»، «هامون»، «بانو»، «مهمان مامان»، «محاکمه در خیابان»، «جرم»، «بلندی‌های صفر»، «جنگ نفتکش‌ها»، «قارچ سمی» و... را برای همه سینمادوستان ایرانی ماندگار کرده است.‏
در سی و سومین پادکست «ابدیت و یک روز» آقای تورج منصوری برای ما از چگونگی ورودشان به سینما و بویژه فیلمبرداری فیلم‌های «جاده‌های سرد»، «هامون» و «بانو» حرف زده‌اند. ادامه صحبت‌های ایشان را می‌توانید در پادکست بعدی در چند روز آینده بشنوید.‏

تدوین پادکست : محمد شکیبا
طراح لوگوی پروفایل کانال : برنا ایزدپناه

قطعات موسیقی‌ بکار رفته در این پادکست:‏

۱. «رقص گدایی» از ساخته‌های گروه «کلزماتیکس» و برگرفته شده از آلبوم موسیقی «جن‌زده»

۲. بخشی از دیالوگ‌ها و موسیقی متن فیلم «هامون» ساخته «ناصر چشم‌آذر»‏

۳. بخشی از دیالوگها و موسیقی متن فیلم «در مسیر تند‌باد» ساخته «فریدون شهبازیان»‏

۴. بخشی از موسیقی متن فیلم «جنگ نفتکش‌ها» ساخته «بابک بیات»‏